Tuesday, May 12, 2009

Adusssss, washing machine jahanam la plak Pt. 2

Nampaknya kena beli washing machine baru...

Kisahnya kelmarin. Lepas janji dengan Appliance Doctor tu, aku pun dgn sedaya upaya blk pukul 3.45. Tapi aku kena pergi blk spital sbb aku buat 'long day' - on call - kerja sampai pukul 10.30mlm.

Tunggu punya tunggu, mamat ni x datang pun. Aku call, dia cakap pukul 4.30 baru bleh datang! Lor! Sakit hati betui. Fid plak dok keja lagi. Lepas tu Fid berjaya memboloskan diri dari ward round, balik dgn anak2.

Sementara tu, electrician tu datang pukul 4.45 mcm tu. Datang, tarik washing machine tu dari tempat sandarannya, punya la memekik & ngilu!! Angkat tgk bawah... "You'll need a new washing machine mate." Ini semua x sampai 2 minit dia sampai.

Dia cakap suspension system dah jahanam, lepas tu air melimpah kena motor. Nak pebaik ada la kot dlm $600-700, baik beli baru katanya...

Lepas tu Fid pun balik dgn anak2. Sembang dgn mamat ni pasal pros & contras front loading vs top loading la etc etc. Akhirnya, kena charge $60. Gila, this guy makes more than me per hour! Dasat... kalau aku jadik electrician/plumber etc lagi byk $ hehehe

Kesimpulannya, ptg ni nak kena pergi Noel Leemings lagi, beli washing machine. Fid ada la nak beli Fisher & Paykel, harga $1300! Hmmmm, tgk la mcmana. Rabak aku bulan ni.

On call aku ok, x sibuk sgt mlm tadi. Siap bleh guna facebook app lagi nak update status. Kalau korang nak, aku boleh la ceta my other life stories...

4 comments:

Lutfie said...

mahal gilos smpai 1300 doc.aku tgk kat sini mesen basuh paling2 ori paling murah pun 700-800 je.(harga exceedingly start to get expensive for a studenttttttttt)hehehe

JAIRO said...

hahahaha en. wan citer la pengalaman encik mengubat org hahahaha

Dr. Bentara said...

beli baru je bang... ko nak idup lama kat NZ tu. Ada warranty. Rosak tak boleh repair dan warranty ada, beli baru balik.

Cerita la psal nurse yang METAL tu hehehe

berteromber said...

citer la...kot2 ada macam Grey's Anatomy ker...Scrubs ker...hehe