Monday, May 11, 2009

Adusssss, washing machine jahanam pulak!

Sorryla tulis dlm BM. Memandangkan ni personal blog aku, so saja nak membebel...

Semalam aku basuh baju yg dah bertimbun kat umah ni. Time dok tunggu abis basuh tu, kami sekeluarga mkn malam. Tetiba rumah blackout. Aku terdengar la bunyi mcm fuse tu trip.

Pergi la aku tgk, mmg betui switch tu tendang. On balik suma, washing machine tak bleh on plak. Tgk kat lantai ada air bertakung. Sahih air tu punca nya.

Baru hari sabtu lepas kami order chest freezer mcm kat kedai tu, kena la dlm $1000 NZD, tu dgn discount 20% dari Noel Leemings yg akan abis offer esok.. Beli pun sebab Fid dah mula kerja, igt kalau ada ni, bleh la stock-up on stuff & fid bleh masak byk2 freeze. Ni maybe nak kena spend another $1000 on new washing machine plak...

So nak beli baru or try pebaik dulu? Machine ni pun beli 2nd hand je kat kedai masa kami mula2 sampai 2 thn lepas. Bincang punya bincang dgn Fid, kami akan try pebaik dulu, kalau x sempat offer tu, kami akan sewa dulu, then bila offer dtg - NZ ni selalu jugak offer, every week!, kami beli. X nak beli tanpa buat homework dulu or tunggu offer, sebab dah baru beli freezer tu.

So, aku dah call mamat ni - The Appliance Doctor siot... hehehe dia ckp nak dtg umah petang ni lepas 3.30 ptg. Nasib aku dok dekat ja dgn hospital, 5 min jln ja. Sini harga labour mahal! House call ni saja $60 + GST (tax). Hmmmm, hopefully kena pebaik murah saja, dlm keadaan recession skang ni, x dak $ aku...

Doakan washing machine aku boleh diperbaiki & charge/parts x mahal!

3 comments:

Dr. Bentara said...

kah kah kah...

aku punya pun 2 bulan lepas kaput. Nasib baik in warranty dapat mesin baru for FREE!

Beli baru je la bang... ada warranty.

Duit belanja untuk keperluan bukan membazir. Itu dapat pahala tau!

wanwarlock said...

gelak evil sungguh. ada ka patut gelak mcm tu kat member... cet...

kena la tgk bajet sama bang...

Dr. Bentara said...

gelak bukan apa... ada lagi sorang member aku kat sini pun rosak gak. Dia pi beli baru, tapi tersilap beli, terbeli dryer. Ingat peristiwa tu yang tergelak tu.

Baik2 jangan salah beli hehehe...

Anyway, repairman datang rumah. Check mesin tu, tengok tak berbaloi nak repair. So dia report kat boss dia, company hantar check full refund. Aku terus beli mesin baru.

Kumpul CD tak masuk dalam kategori dapat pahala hehehe...

EH, package aku dah sampai ke belum?