Saturday, May 23, 2009

Kisah Iron Maiden Flight 666

Iron Maiden - Flight 666 Special Edition

Setelah membaca kat krenmautyg Abg Ben dah membeli DVD special edition Flight 666, petang tadi aku pun pergi la JBHifi mencarinya.

Cari dekat music DVD's x de pun, yg ada A Real Dead One dan The Early Years (bootleg?).

So aku pun pergi la tanya dekat awek kat kaunter tu. Dia mcm x tau apa2 jer, so panggil la mamat jaga DVD section. Datang la mamat ni, dia cakap release tuesday.

Aku pun tanya la, which version are you guys selling. "Jap", dia cakap, bawak aku ke pintu stor kat belakang. Rupanya dia pergi tanya sorang lagi member dia dlm store tu. Looks like a fan. Dia pun datang keluar bawak 3 DVD.

"This is the Blu-ray edition, this is standard & this is special edition. Not too sure what's the difference." Dia ckp stuff sama je dua-dua ni. Aku pun dgn bangganya ckp SE ada booklet (tu pun aku tau sbb baca posting kat krenmaut! Thanks Abg Ben...) Depa dah siap letak harga lagi... $34 NZD.

"Can you sell it to me now?" Aku tanya. "Sorry mate, no can do. It's not officially released till monday". Hampeh. At least monday, not tuesday yg mamat awal tadi ckp. Lepas tu, aku beredar ke Pumpkin Patch sebab anak2 & bini ada sana.

Jadi, kena la tunggu monday ni nak beli Flight 666 Special Edition.

Abg Ben aku rasa, depa jual kat hang awal ni. Takkan lain date Aus/NZ?

6 comments:

deaf-angel said...

salam.

ntah bila agaknye aku dapat nengok benda kejadah ni.

Dr. Bentara said...

NZD35? MURAH! Aku beli AUD$40 tu...

tak tau la aku... DVD tu memang display kat rak, bukan aku mintak dia amik kat store.

Mungkin depa tak perasan kot display date tu. Tapi tak mungkin sebab dalam official forum ada beberapa Ozzie yang dah beli kat kedai.

wanwarlock said...

$34 tu mungkin stended je kot. x igt sgt la, tgk sekilas jer.

berteromber said...

untung ler...yg kat malaysia ni berjanggut la menuggu..hehe

tere said...

Uhh... makin dok baca makin dok rasa nak demam...

Agak2 starlight kat pekan loqstaq juai dak? Cekik nyonya tu suroh order gak...

wanwarlock said...

bertuah la mat lat starlight nak ada. hg suh la dia buat cetak rompak version ala2 kedai tommy pertama/auntie campbell, kaver fotostat, juai mcm harga ori! bukan kat bekas stesen bas mara/baru tu ada kedai metal ka. apa nama aku x igt.

aku dah call jbhifi & dah book cd & dvd special edition. jumaat p angkut, sebab ari jumaat depa bukak lambat sket sampai pukul 8.30 mlm, p lepaih keja

dvd SE $40nzd. abg ben, nz lagi murah la! hehe